• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Norwegian Bank syns lånet på uc??

ankan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Maj 2015
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Om jag söker om ett lån hos Norwegian Bank på ex 50tkr.

Är det någon som vet om det sökta beloppet kommer visas på förfrågan från dem hos UC eller kommer det vara blankt på belopp/summa!?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
För mig har det visat blankt fast jag har sökt vid två tillfällen ett specifikt belopp hos Norwegian Bank.

Men det ska inte förväxlas med en blank förfrågan från t.ex. ett inkassobolag. Det är två helt olika typer av förfrågningar och den sistnämnda är helt förödande för ens kreditbetyg.
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Inget belopp visas på den förfrågan jag fick när jag sökte för ett år sedan.
 

ankan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Maj 2015
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Precis, jag menar i förfrågan. Alltså om beloppet syns som kah sökt, ex för andra ifall jag göra nya ansökningar efter!
Vet skillnaden mellan blank UC som ex. Svea gör och blank summa.

Får man svar direkt? Alltså om jag söker kl 03 på natten nfår jag besked direkt i skärmen?

Tackar för hjälpen!
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Utifrån mitt lån:

Det kommer att synas på UC för alla att du har gjort en kreditförfrågan hos Norwegian men beloppsrutan kommer att stå tom.

Beskedet och max belopp kommer omedelbart (jag har i för sig bara provat dagtid) och vilken räntebelopp du erbjuds om du får ett jakande svar. Om du väljer att tacka ja, kommer en handläggare att titta igenom det hela innan du läggs upp som lånekund. Jag vill minnas att det brukar ske inom några timmar och sen dröjer det någon dag om du har signerat med bankid.
 
B

Beviljat?

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag ansökte inatt om lån hos Norwegian och jag läste här via forumet att det var bäst att söka ett lågt belopp och sen se om man blev beviljad högre. Jag sökte på 5000 kr och blev beviljad 125000 kr. Jag fyllde i hela ansökan och signerade "skuldebrevet" med e-legitimation varpå jag välkomnades som kund hos Norwegian och lånet ligger upplagt på mina sidor med första förfallodatum 28 juli 2015.

Idag vid 16 tiden ringde det upp en kille från norskt nummer som bad mig bekräfta mina fyra sista och min adress, hur länge jag varit anställd och hur länge jag har bott på adressen. Sen frågar han mig att jag sökte på 5000 men tog lånet på 125000 kr och varför jag gjorde detta. Jag svarade att jag var i behov av hela lånesumman då jag kände att jag fick möjlighet att samla alla småkrediter/smslån på en och samma kredit. Han tackade för samtalet och sa att jag skulle få en bekräftelse på mail inom 30 minuter.

Mailet kom men då med önskemål om att jag skulle ange vilka krediter och smålån som skulle betalas. Har inte fått något svar för jag mailade efter 17:00.

Men nu till min fråga till er, ÄR jag beviljad lån på 125000 kr så jag kan räkna med att få skulderna reglerade och resten utbetalt på angivet konto?

Jag har ändå undertecknat ett SKULDEBREV och det är ju ett avtal om att jag är skyldig banken 125000 kr väl? Eller kan man få avslag efter detta samtal med Norwegian trots undertecknat skuldebrev?

Min UC score är 46.0% låg kreditscore
16 FF
60000 i blancolån på 2 krediter
Inga anmärkningar
250000 inkomst
36000 underskott

Min privatekonomi står och hänger på det här lånet, för då skulle verkligen allt lösas och man kan ordna upp ekonomin i lugn och ro sen, men blir det avslag i efterhand så vet jag inte vad jag gör :(
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Du är beviljad 125 000 under förutsättning att du anger några lån och krediter som dom kommer lösa åt dig tolkar jag det som. Sökte själv nyligen och angav då att jag ville få löst krediter för 70 000 kr. Blev godkänd för högre belopp men var tvungen att ange krediter för ca 50 000 kr som BN lösta åt mig innan jag fick lånet utbetalt.
 
S

Stressi

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag ansökte inatt om lån hos Norwegian och jag läste här via forumet att det var bäst att söka ett lågt belopp och sen se om man blev beviljad högre. Jag sökte på 5000 kr och blev beviljad 125000 kr. Jag fyllde i hela ansökan och signerade "skuldebrevet" med e-legitimation varpå jag välkomnades som kund hos Norwegian och lånet ligger upplagt på mina sidor med första förfallodatum 28 juli 2015.

Idag vid 16 tiden ringde det upp en kille från norskt nummer som bad mig bekräfta mina fyra sista och min adress, hur länge jag varit anställd och hur länge jag har bott på adressen. Sen frågar han mig att jag sökte på 5000 men tog lånet på 125000 kr och varför jag gjorde detta. Jag svarade att jag var i behov av hela lånesumman då jag kände att jag fick möjlighet att samla alla småkrediter/smslån på en och samma kredit. Han tackade för samtalet och sa att jag skulle få en bekräftelse på mail inom 30 minuter.

Mailet kom men då med önskemål om att jag skulle ange vilka krediter och smålån som skulle betalas. Har inte fått något svar för jag mailade efter 17:00.

Men nu till min fråga till er, ÄR jag beviljad lån på 125000 kr så jag kan räkna med att få skulderna reglerade och resten utbetalt på angivet konto?

Jag har ändå undertecknat ett SKULDEBREV och det är ju ett avtal om att jag är skyldig banken 125000 kr väl? Eller kan man få avslag efter detta samtal med Norwegian trots undertecknat skuldebrev?

Min UC score är 46.0% låg kreditscore
16 FF
60000 i blancolån på 2 krediter
Inga anmärkningar
250000 inkomst
36000 underskott

Min privatekonomi står och hänger på det här lånet, för då skulle verkligen allt lösas och man kan ordna upp ekonomin i lugn och ro sen, men blir det avslag i efterhand så vet jag inte vad jag gör :(

Hur gick de? Fick du lånet
 
S

Stressi

Gäst
Poäng: 0
Du är beviljad 125 000 under förutsättning att du anger några lån och krediter som dom kommer lösa åt dig tolkar jag det som. Sökte själv nyligen och angav då att jag ville få löst krediter för 70 000 kr. Blev godkänd för högre belopp men var tvungen att ange krediter för ca 50 000 kr som BN lösta åt mig innan jag fick lånet utbetalt.

Va hade du för förutsättningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp